Verslag 6: (zuid)India- Chennai - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marina Giesen - WaarBenJij.nu Verslag 6: (zuid)India- Chennai - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marina Giesen - WaarBenJij.nu

Verslag 6: (zuid)India- Chennai

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

28 December 2016 | Sri Lanka, Colombo

Erg vroeg (5:00u) komen we aan in Chennai. Het word een flinke uitdaging om een leuk hotel te vinden aangezien we 5 dagen zonder wifi hebben gezeten en dus niks hebben kunnen uitzoeken. We besluiten nu dus wel in te gaan op de mannetjes die ons proberen te proppen. Normaal negeren we deze, omdat het gewoon irritant is dat er zoveel mensen je aan spreken en wat van je willen.
De eerste beste waarna we luisteren lijkt meer op een dakloze dan dat hij voor een hotel werkt, maarja wij hebben nul informatie dus hij heeft sowieso meer kennis. Hij weet een goedkoop hostel en trekt een visite kaartje daarvan. We zien dan dat hij een hele stapel kaartjes heeft van allerlei verschillende hotels en hostels. We gaan in op de goedkoopste en lopen met hem mee.
We bekijken het hostel, maar vinden het echt niks. Op naar de volgende. Weer een paar straten verderop. Corbin en ik overleggen even en besluiten dan zelf verder te gaan en niet de hele buurt achter hem aan te lopen. We geven hem 20 roepie voor de moeite en nemen afscheid.
Een flink eind wandelen, wat dichter bij het strand, zullen vast meer hotels zijn.
We slenteren er een aantal af en eindelijk geeft er eentje toe dat ze alleen Indiërs ontvangen ipv te zeggen dat ze vol zitten, (ha-ha wist t wel)!
2 uur nadat we met de trein zijn aangekomen, vinden we een goedkoop hotelletje. Helaas weer ijskoud water, maar dit keer besluit ik nu wel te douchen. (In Nederland douche ik altijd super heet, dus ik sla hier liever een douche over in de hoop dat de volgende wel warm water heeft, maar helaas.) Na 5 dagen niet douchen,(wel beetje wassen hoor :p) besluit ik nu dus een flinke wasbeurt onder de koude douche te nemen. Er komt dan ook echt bruine sop van me af. Toch wel heerlijk en met een gevoel als herboren slapen we daarna nog wat bij. Wanneer we wakker worden kunnen we dan eindelijk weer wifi'en!! Even de foto's en verslagen updaten, appjes beantwoorden van mensen in Nederland die ongerust zijn omdat ze al dagen niks meer gehoord hebben. Doet ons goed te weten dat we gemist worden, lieve schatjes! En tot slot kunnen we dan gaan bekijken wat er in deze stad te doen is EN kunnen we een luxe hotel gaan zoeken en boeken voor de kerstdagen!!

Echter valt Chennai enorm tegen. De weinige interessante dingen liggen ver uit elkaar en zijn vergelijkbaar met wat we al eerder gedaan en gezien hebben.
De dagen erna zijn dan ook maar een beetje rondhangen en vervelen in en rondom het hotel. Veel spelletjes spelen op de telefoon.
Op kerstavond Skype ik met mijn familie vanuit de receptie. Daarna blijkt er ineens een fles water van ons verdwenen (gestolen) te zijn. We doen navraag bij de jongens (personeel) die de gehele tijd ook in de receptie zijn geweest. Na wat discussie beloven ze de volgende ochtend ons het bedrag terug te geven, maar even later krijgen we toch een fles water terug? - Maar niemand had het gepakt hoor! Yeah right. -

Omdat we de eerste dag om 6:45 uur incheckte, moesten we nu ook om 06:45 uur weer uitchecken. We kregen toestemming voor een uurtje later, maar wij maakte er twee uurtjes later van. Daarna gingen we ontbijten ergens in de straat en na het ontbijt wilde we nog even gebruik maken van de wifi om een goedkopere taxi te bestellen. Maar meneer schakelde de gehele wifi uit. We zijn uitgecheckt, dus ook geen wifi meer voor ons, zei hij. Ook niet om een taxi te bestellen. Ik sprak naar hem uit dat karma hem zal vinden. (Hun geloof draait grotendeels om karma, dus dit was best wel gemeen. Zal karma mij nu ook vinden?)

In ieder geval heeft karma wel een kleine kitten van misschien 1 maand gevonden, die blijkbaar niet zo lief was in zijn vorige leven. Dit katje liep kreupelend over straat. Zijn vachtje merendeels weggevreten of gerot. En een groot deel van zijn darmen stak er aan de achterkant uit. En niemand die ervan opkeek of naar om keek. Op zon moment krijg ik een brok in mijn keel en wil ik niks liever dan dit katje helpen. Corbin trekt me verder om door te lopen. Dit is het leven in India. Ook op eerste kerstdag.
3 kwartier later worden we aan de andere kant van de stad met de tuktuk voor de deur van het 5-sterren hotel afgezet. Tijd om ons met kerst in luxe te laten verwennen. Een verschil als zwart en wit van het ene hotel naar het andere hotel. Een kingsize bed, een zonneterras met zwembad en uitzicht over de gehele stad. Een spa en wellness die we boeken voor de volgende dag. Een ontbijtbuffet. Een tv met Engelstalige films. En een heuuule hete douche! Jippieee! 2 days in heaven!! In de avonden Skypen we wat met familie en dat is dan ook de enige kerstgevoel wat we hebben. Slechts 2 procent hier in India is christelijk, dus bijna niemand viert het hier. In het gebied waar we nu zijn al helemaal niet. Hier dus geen kerstbomen of andere versieringen en geen kerstliedjes. Maar we genieten vol op! (Behalve dat Corbin zich ongemakkelijk ,betast, voelde bij zijn rugmassage. De mannelijke masseur kwam oa. over zijn borsten, buik en zijn schaamstreek, dat bij een rug massage!!?? Hmm?? Daarnaast heeft hij zijn geboekte hoofdmassage niet gehad en wilde ze ons hiervoor wel laten betalen. Na wat discussie kregen we toch gelijk.

De dag na kerst moesten we om 12 uur uitchecken, maar mochten nog wel de hele dag gebruik maken van het zwembad. Dus doen we dat natuurlijk ook. 's avonds gaan we weer naar een goedkoop hotel om daar onze laatste nacht in India door te brengen.
De volgende ochtend krijgen we ontbijt op de kamer bezorgt, maar dit is Indiaas ontbijt. Koude rijst, pittige sausje enzo, op de vroege ochtend besluiten we dit liever weg te willen geven. Met de bakjes lopen we naar buiten met het idee een dakloze blij te maken, maar zelfs voor de daklozen blijkt 8:00 uur 's ochtends te vroeg, want er is er geen een te bekennen. Normaal liggen ze op elk hoekje wel te slapen!? Nou wat een pech, goed bedoeld, maar het belande dus toch in de vuilnisbak. Bij dit hotel was ook nog een taxiservice naar de airport in begrepen, dus we waren mooi op tijd aanwezig voor de vlucht van 11:00 naar Sri Lanka. Zelfs bij een vlucht van 1,5 uur kregen wij eten. Helaas konden we geen postkantoor meer vinden in India. Dus de volgende kaartjes zijn gekocht in India en verstuurd uit Sri Lanka. Haha!

Marina

Actief sinds 26 Nov. 2016